Skip to content
Fuldt elektrisk fremdriftssystem til Ole Bull
tirsdag, 3 september 20191 min read

Fuldt elektrisk fremdrift til Ole Bull

Ny kontrakt om levering af elektrisk fremdriftsløsning til Bertel O. Steen Power Solutions

Den helelektriske passagerbåd er designet og udviklet af Atle Ellefsen som DNV GL's bidrag til splejseteamet for at realisere projektet og bliver en af verdens mindste passagerfærger i komposit, ifølge KODE. Den nye båd skal bygges af Easy Form og Måløy Verft i Sogn og Fjordane. Ole Bull har en kapacitet på 49 passagerer og en besætning på en til to personer. Skibet skal sejle passagerer til og fra Ole Bull-museet på Lysøen.

Dette er Bertel O. Steen Power Solutions' anden kontrakt på energisystemet til fartøjer med elektrisk fremdrift. Kontrakten omfatter batteripakke, opladningssystem, permanentmagnetiske elmotorer, tavler og energistyringssystem udviklet af Bertel O. Steen Power Solutions.

Fremdriftsløsning velegnet til mindre og vægtfølsomme fartøjer

Denne kontrakt viser, at Bertel O. Steen Power Solutions har løsninger, der er særligt velegnede til mindre og vægtfølsomme fartøjer. Vi har investeret meget i udviklingen af elektriske fremdriftsløsninger de seneste år, blandt andet gennem opkøbet af Inpower i Molde, som nu er en integreret del af Bertel O. Steen Power Solutions. Vi ansætter i øjeblikket flere ingeniører i Molde, hvor vi har vores ekspertisecenter med testlaboratorium og specialister i kraftsystemer til marineindustrien.

Energieffektivt system

Design uten navn (16) Vi er glade for, at KODE har valgt elektrisk fremdrift til MF Ole Bull, og at Bertel O. Steen Power Solution får mulighed for at levere et effektivt energisystem, som er særligt velegnet til sådan en båd. Vi har arbejdet tæt sammen med værftet gennem designprocessen for at finde de bedste løsninger til sådan en båd,

siger Eirik Nesse, direktør for forretningsudvikling hos Bertel O. Steen Power Solutions.

RELATED ARTICLES